Κατηγορίες
Export News

10)Οι εξαγωγές πράσινου τσαγιού της Ιαπωνίας φτάνουν σε νέο υψηλό επίπεδο

Η εγχώρια παραγωγή βρίσκεται σε πτώση

Η περιοχή καλλιέργειας πράσινου τσαγιού στην Ιαπωνία συνεχίζει να μειώνεται σταδιακά και μειώθηκε στα 38.000 εκτάρια το 2021. Το 2020, προβλέφθηκε ότι η πανδημία COVID-19 θα οδηγούσε σε λιγότερη ζήτηση, επομένως η παραγωγή μειώθηκε σημαντικά σε περίπου 70.000 τόνους. Από το 2009 και μετά όμως, μέχρι πέρυσι η παραγωγή παρέμεινε γύρω στους 80.000 τόνους.

Οι Shizuoka, Kagoshima και Mie είναι οι κορυφαίες νομοί παραγωγής

Οι κύριοι νομοί παραγωγής πράσινου τσαγιού είναι η Σιζουόκα, η Καγκοσίμα και η Μίε, με το Κιότο και τη Φουκουόκα να βρίσκονται κοντά. Οι τρεις κορυφαίοι νομοί αντιπροσωπεύουν το 70% της συνολικής έκτασης καλλιέργειας πράσινου τσαγιού στην Ιαπωνία. Κάθε περιοχή μπορεί να υπερηφανεύεται για τη δική της μοναδική παραγωγική διαδικασία. Στη Σιζουόκα και την Καγκοσίμα, οι παραγωγοί φτιάχνουν το sencha , όπου οι νέες άκρες των φύλλων μαγειρεύονται στον ατμό και στη συνέχεια τυλίγονται, κάνουν μασάζ και στεγνώνουν. Στο Mie και στη Fukuoka, τα φυτά τσαγιού καλύπτονται με άχυρο ή γκαζόν για περίπου μία εβδομάδα πριν τη συγκομιδή και στη συνέχεια επεξεργάζονται με τον ίδιο τρόπο όπως για το sencha για να δημιουργηθεί kabusecha . Στο Κιότο, οι παραγωγοί φτιάχνουν matcha και gyokuro (κυριολεκτικά «δρόσο νεφρίτη»), το οποίο επεξεργάζεται με τον ίδιο τρόπο όπως το sencha ., αλλά η περίοδος κάλυψης είναι μεγαλύτερη γύρω στις 20 ημέρες και χρησιμοποιούν υπερυψωμένα ράφια, έτσι ώστε το άχυρο ή το ύφασμα του γκαζόν να σχηματίζει ένα θόλο πάνω από τα φυτά.

Ανθίζει η κατανάλωση πράσινου τσαγιού στο εξωτερικό

Η παραγωγή μπορεί να συρρικνώνεται στην Ιαπωνία, αλλά η γεύση του πράσινου τσαγιού στο εξωτερικό γίνεται όλο και πιο δυνατή. Το 2021, η αξία των εξαγωγών ήταν 20,4 δισεκατομμύρια ¥, αυξημένη κατά 26,1% από το προηγούμενο έτος και σημείωσε υψηλό ρεκόρ για δεύτερη συνεχή χρονιά. Θεωρείται ότι οι εξαγωγές ενισχύθηκαν λόγω της αυξανόμενης ζήτησης καθώς η οικονομία άρχισε σταδιακά να ανακάμπτει, τόσο από τους ανθρώπους που έμειναν στο σπίτι όσο και από εκείνους που τρώνε έξω.

Κυριαρχεί το πράσινο τσάι σε σκόνη

Ο κορυφαίος εξαγωγικός προορισμός ήταν οι Ηνωμένες Πολιτείες. Με αξία 10,3 δισεκατομμυρίων ¥ (αύξηση 22,1%) από έτος σε έτος, οι εξαγωγές αντιπροσώπευαν το ήμισυ του συνόλου. Η Γερμανία ήταν δεύτερη με 2,0 δισεκατομμύρια ¥ (αύξηση 73,9%) και η Ταϊβάν ήρθε τρίτη με 1,7 δισεκατομμύρια ¥ (αύξηση 9,9%).

Μεταξύ των εξαγωγών των ΗΠΑ, το πράσινο τσάι σε σκόνη, συμπεριλαμβανομένου του matcha, αντιπροσώπευε το 75% της συνολικής αξίας των εξαγωγών, ενώ η ΕΕ και η Ταϊβάν είχαν περισσότερες εξαγωγές άλλων τύπων πράσινου τσαγιού, συμπεριλαμβανομένων των χαλαρών φύλλων. Παρατηρήθηκαν διαφορές μεταξύ χωρών και περιοχών, αλλά τα στοιχεία συνολικά επιβεβαίωσαν τη συνεχιζόμενη αγάπη στο εξωτερικό για το matcha, είτε πίνεται σε λάτε είτε τρώγεται σε γλυκά. Ωστόσο, έχει ένα τίμημα. Η τιμή μονάδας εξαγωγής ανά κιλό για το πράσινο τσάι σε σκόνη ήταν 4.411¥, σχεδόν διπλάσια από την τιμή άλλων τύπων πράσινου τσαγιού, τα οποία κοστίζουν 2.244¥ ανά κιλό.

Ιαπωνικές εξαγωγές πράσινου τσαγιού ανά τύπο (2021)

Αξία εξαγωγής (¥ δισεκατομμύρια)
Μορφή σκόνης Αλλα Σύνολο
Ηνωμένες Πολιτείες 7,68 2.61 10.30
(75%) (25%)
ΕΕ 1,80 1.29 3.10
(58%) (42%)
Ταϊβάν 0,50 1.19 1,70
(30%) (70%)
Παγκόσμιο σύνολο 13.33 7.08 20.41
(65%) (35%)

Δημιουργήθηκε από το Nippon.com με βάση στοιχεία από τις Στατιστικές Εμπορίου της Ιαπωνίας του Υπουργείου Οικονομικών.