Κατηγορίες
Export News

7)Το ιαπωνικό ρύζι ξεπερνά το εμπόδιο τιμών και καταγράφει εξαγωγές ρεκόρ

Παρά την υψηλή ζητούμενη τιμή, οι εξαγωγές ρυζιού της Ιαπωνίας αυξήθηκαν διψήφια σε νέο ρεκόρ το 2021, καθώς η ζήτηση για ιαπωνικά τρόφιμα αυξήθηκε εν μέσω των ταξιδιωτικών περιορισμών της εποχής του κορωνοϊού.

«Η ζήτηση για takeout είναι ισχυρή», είπε ο διευθυντής εξαγωγών της Kubota. «Το ιαπωνικό ρύζι είναι φτιαγμένο για φαγητό σε πακέτο, αφού δεν σκληραίνει ούτε χάνει εύκολα τη γεύση του ακόμα και όταν είναι κρύο».

Οι εξαγωγές ρυζιού της Ιαπωνίας, εξαιρουμένης της ξένης βοήθειας, αυξήθηκαν κατά 15% σε 22.833 τόνους το 2021. Οι πωλήσεις εμπορικού ιαπωνικού ρυζιού σε εστιατόρια σούσι με ζώνη μεταφοράς και ιαπωνικά εστιατόρια αυξήθηκαν, ιδιαίτερα στις ασιατικές χώρες που ανοίγουν ξανά τις οικονομίες τους.

Οι εξαγωγές στη Σιγκαπούρη αυξήθηκαν κατά 35%. Η Kubota εξήγαγε συνολικά 5.206 τόνους στη Σιγκαπούρη, το Χονγκ Κονγκ και άλλες αγορές, σημειώνοντας αύξηση 30% περίπου.

Το ιαπωνικό ρύζι υψηλής ποιότητας ήταν το επίκεντρο των εξαγωγών από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, στοχεύοντας σε πλούσιους καταναλωτές και ισχυρές αγορές.

Περίπου το 90% του παγκόσμιου εμπορίου ρυζιού αφορά ποικιλίες μακρόσπερμου. Για το Χονγκ Κονγκ, τον κορυφαίο εισαγωγέα ιαπωνικού ρυζιού, περίπου το 70% του ρυζιού είναι μακρόσπερμο και περίπου το 30% είναι μεσαίου ή κοντού κόκκου.

Οι εξαγωγές ρυζιού αυξήθηκαν για 14 συνεχόμενα χρόνια από το 2007. Οι τιμές το 2021 ήταν λιγότερες από τα μισά επίπεδα του 2007, αλλά εξακολουθούν να είναι περίπου 20% πάνω από εκείνες του ρυζιού που καλλιεργείται στην Καλιφόρνια.

Η τιμή είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο για την αύξηση της παρουσίας της Ιαπωνίας στην εξαγωγική αγορά ρυζιού.

Μια αλυσίδα κάρυ στο Χονγκ Κονγκ που χρησιμοποιεί ρύζι ιαπωνικής καλλιέργειας από την Kubota διαπίστωσε ότι δεν είχε την ίδια γεύση κάθε φορά.

Αφού έλαβε μια έρευνα από την αλυσίδα, ο διευθυντής της Kubota, Takushi Suminaka, διαπίστωσε ότι οι υπάλληλοι έβαζαν ρύζι και νερό στις κουζίνεςμε το μάτι.

Η Kubota και μια άλλη ιαπωνική εταιρεία ανέπτυξαν από κοινού εξοπλισμό για να πλένουν και να μαγειρεύουν αυτόματα το ρύζι. Ο Kubota το πρόσφερε στην αλυσίδα με το ρύζι. Η αλυσίδα κέρδισε διθυραμβικές κριτικές από πελάτες μετά την εγκατάσταση του εξοπλισμού.