Κατηγορίες
Export News

9)Στο 1 δισ. ευρώ ανήλθε ο τζίρος του κλάδου των καλλυντικών το 2021

Στο 1 δισ. ευρώ ανήλθαν οι πωλήσεις της ελληνικής αγοράς καλλυντικών κατά την περυσινή χρονιά, με τις εξαγωγές να υπερβαίνουν το προηγούμενο 12μηνο τα 400 εκατ. ευρώ. Την ίδια στιγμή, παρά τις προθέσεις του κλάδου να φθάσει ο τζίρος της αγοράς καλλυντικών στα επίπεδα του 2009 (περίπου στο 1,45 δισ. ευρώ), οι πολεμικές επιχειρήσεις στην Ουκρανία, η αύξηση των πρώτων υλών κοντά στο 20%, η ενεργειακή κρίση και η αύξηση του μεταφορικού κόστους παραμένουν για τον κλάδο των καλλυντικών σημαντικές προκλήσεις γι’ αυτή τη χρονιά. Aυτά ανέφερε κατά τον χαιρετισμό του στην ημερίδα της ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών & Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ) ο πρόεδρός του, Θεόδωρος Γιαρμενίτης, επισημαίνοντας πως «το 2022, στο οποίο ελπίζαμε να υπάρξει συνέχιση της ανάκαμψης, προέκυψε μια άλλη πραγματικότητα λόγω του πολέμου, της ενεργειακής κρίσης, με μεγάλο πληθωρισμό και με δυσοίωνες προβλέψεις σε όλα τα επίπεδα βάσει των λεγομένων της Κομισιόν». Ο ίδιος, απευθυνόμενος στον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Αδωνι Γεωργιάδη, επισήμανε πως το κλιμακωτό τέλος που αποδίδει η βιομηχανία στον ΕΟΦ ανάλογα με το ποσοστό των χονδρικών πωλήσεων επηρεάζει την ανάπτυξη των επιχειρήσεων, ενώ αναφερόμενος στο πλήγμα που υπέστησαν κομμωτήρια και αισθητικά κέντρα λόγω των συνεχόμενων lockdowns ο ίδιος ζήτησε μείωση του ΦΠΑ στον κλάδο των υπηρεσιών.

Από στοιχεία του Αντώνη Γραβάνη, διευθυντή διεύθυνσης μικρομεσαίων επιχειρήσεων στο Enterprise Greece, προέκυψε πως οι ελληνικές εξαγωγές καλλυντικών έχουν διπλασιαστεί από το 2011, φθάνοντας στο 11μηνο του 2021 στα 395 εκατ. ευρώ και σημειώνοντας αύξηση 20% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο της χρονιάς που προηγήθηκε. Εάν προστεθεί και ο τελευταίος μήνας, οι εξαγωγές υπερβαίνουν τα 400 εκατ. ευρώ, ενώ υπάρχει προοπτική οι εξαγωγές να ξεπεράσουν το επόμενο διάστημα τα 519 εκατ. ευρώ. Οσον αφορά τις πωλήσεις προϊόντων ατομικής υγιεινής και ομορφιάς στο κανάλι των σούπερ μάρκετ, βάσει και των δημοσιευμένων στοιχείων της ΙRI, τα οποία παρουσιάστηκαν στην τακτική γενική συνέλευση, αυτές υποχώρησαν πέρυσι σε σύγκριση με το 2020 κατά 2,3%, με μεγάλες μειώσεις (σε αξία) να καταγράφονται στην κατηγορία των κρεμοσάπουνων (-18,7%, στα 22 εκατ. ευρώ) και στους αφρούς ξυρίσματος (-4,6%, στα 6 εκατ. ευρώ). Αντίθετα, αυξητικά κινήθηκαν οι κατηγορίες των αντηλιακών (+14,2%, στα 12 εκατ. ευρώ), των αποσμητικών (+6,4%, στα 36 εκατ. ευρώ), των conditioners (+4,4%, στα 22 εκατ. ευρώ) αλλά και των μωρομάντηλων (+7%, στα 45 εκατ. ευρώ).

Πηγή: Καθημερινή